måndag 14 januari 2013

Gla-Gla

Mina har en stor idol - Gla-Gla. Eller granntjejen Cassandra som vi andra känner henne som. Mina anser att Gla-Gla är hennes och bara hennes. Varje gång dörrklockan ringer springer hon i galopp och ropar allt vad hon kan "Gla.Gla!" Är det Gla-Gla utanför dörren så börjar kramkalaset strax. Är det inte Gla-Gla så... får ni gissa själva. Just det. Stor besvikelse.

Ofta har Gla-Gla med sig sin lillebror eller någon kompis och då är Mina i sitt esse. Det kan liksom aldrig bli för många halsar att krama om eller för många knän att sitta i. Inte för en liten tjej som älskar att vara i centrum. En sak får de dock inte göra, inte ens Gla-Gla - försöka skilja Mina ifrån ipaden. För ingen och ingenting står högre i kurs hos Mina än just Pippi Långstrump.

Alle, Mina och Gla-Gla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar