måndag 1 juli 2013

Vad är väl ett besök på Liseberg utan Trolle...


När det är för kallt för stranden och inte regnigt nog för att bara sitta inne så vad hittar man på då? Jo, Liseberg så klart. Det var faktiskt årets andra besök för både Noah och Mina. Vilket besök i ordningen det var för Trolle är det ingen av oss som vet. Men han verkade stortrivas där.

Bäst av allt är Kaninresan tycker Noah. Han älskar att hänga över kanten och bara titta på vattnet och alla kaninerna som glider förbi. Den här gången var det en riktigt snäll kille som skötte Kaninresan. När han såg hur mycket Noah tyckte om att åka i den runda båten så fick vi åka en gång till utan att behöva stiga ur. Det tyckte Noah om eftersom det gav honom tid att bearbeta alla intryck ordentligt.

Mina i sin tur hade fullt upp med att se till att Trolle stannade på sin plats och inte smet iväg men det var inte värre än att hon hann hålla ett öga på alla de "fåliga" kaninerna som dök upp både här och där.






Det blir inget riktigt Lisebergsbesök utan en åktur i Farfarsbilarna. Det är en av både Noah och Minas absoluta favoriter på Liseberg. Båda två älskar att snurra på ratten och idag klurade Mina ut hur man tutade. "Jätteskoj!" tyckte hon och vinkade glatt till alla som ville bli vinkade till. Annat var det när vi stod i kön. En bit längre fram stod en liten kille som hade en keps med kaninöron och det tyckte Mina var otroligt "fålit". Mina tycker inte om sådana "dumheter" som kaninöron.

Mina och morfar

Sist men inte minst... en dans på Polketten brukar både Mina och Noah uppskatta. Där kan de springa runt hur länge som helst. Fast den här gången var Mina trött och ville hellre sitta i vagnen så Noah fick nöja sig med att dansa med Trolle. Fast det hade Trolle inget emot. Han och Noah har blivit jättebra kompisar den här veckan.




När vi kom hem på eftermiddagen fick Minas trötthet sin förklaring - hon hade 39,7 i feber! Stackars liten. Inte undra på att hon somnade före storebror i vagnen. Men nu mår hon mycket bättre.

2 kommentarer:

  1. Härlig dag ni haft! Men krya på lilla Mina :-) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Mina är nu feberfri och full av energi igen :-) Hoppas ni har en härlig sommar! Kram!

      Radera