fredag 8 februari 2013

BVC, Nalle Puh och bus

Idag var det besök på BVC för både lillasyster och storebror. Noah gillar BVC. Speciellt väntrummet där med rutschkanan och det stora dockskåpet som han nästan kan krypa in i. Mina däremot var lite försiktig i början. Allting där var "fåli". För just nu är precis allting "fålit". Men så fick hon syn på en gigantisk Nalle Puh som satt och bara väntade på henne i soffan och då var allting ganska okej, ansåg hon. För Nalle Puh gillar hon.

Det gick faktiskt lättare än väntat att väga och mäta de små trollungarna, även om Mina ansåg att både vågen och mätstickan på väggen var "fåliga" förstås. Då blev hon till en plåsterlapp tills Puh kom och räddade henne genom att ställa sig på vågen. Kan Puh så kan Mina. När det sedan var storebrors tur var det bara att ta fram iphonen och muta honom med lite Sånghatten så gick det som en dans.

Noah
Längd: 98 cm
Vikt: 13,5 kg

Mina
Längd: 88 cm
Vikt: 11 kg

Inne hos barnens BVC-sköterska Anneli var Mina först tyst som en liten mus. Men efter att ha dragit fram varenda leksak ur lådan så blev hon sitt vanliga snacksaliga jag igen. Hon visade A att hon minsann kunde både det ena och det andra ordet även om A erkände att hon inte förstod riktigt alla ord. Eller ens några. Jo, ett och annat kunde hon tolka men inte så värst många. Men det är okej när man bara är 2,5 år.

När det var dags att gå var Mina nog varm i kläderna för att anse att det nog inte skulle vara så hemskt att stanna kvar en liten stund till. Både hon och storebror hade jättekul där de sprang runt i väntrummet och lekte jage mellan soffor och bakom skärmar. Men till slut fick de på sig jackor och skor så vi kom därifrån. Och lite motion har väl aldrig skadat någon... eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar